Strój rajdowy – co trzeba mieć?

Wszyscy wiemy, że kierowca rajdowy, to osoba, która musi mieć niesamowitą koncentrację podczas jazdy samochodem, a również potrafi przewidzieć różnego rodzaju sytuacje drogowe czy posiada świetny refleks. Jest to niebezpieczny sport, jednak nadal należy on do najbardziej emocjonujących i efektownych sportów motorowych.

Kombinezon

Dlatego bardzo ważne jest tutaj zapewnienie jak największego bezpieczeństwa zarówno kierowcy, jak i pilotowi. Nie ulega wątpliwości, że najważniejszym elementem odzieży kierowcy rajdowego jest kombinezon.

Kombinezon ma przede wszystkim chronić ciało zawodnika czy pilota.

Ceny znacznie różnią się od siebie i oscylują w granicach od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy. Bardzo ważna jest zewnętrzna tkanina, która musi być ognioodporna. Podczas wypadku uchroni to pilota, a także kierowcę przed płomieniami. Co więcej, taki kombinezon również jest odporny na ścieranie, a także na wielokrotne pranie.

Wnętrze kombinezonu powinno dobrze przepuszczać powietrze, dlatego także należy zwrócić uwagę na lekką i komfortową tkaninę. Pamiętajmy, że waga kombinezonu wpływa na wagę zawodnika i jest równie ważna.

Kombinezony rajdowe z homologacja FIA: https://motorsport.2brally.pl/pl/kombinezony-rajdowe-fia.

kombinezon rajdowy FIA

Kombinezon rajdowy FIA marki OMP Racing, fot. 2brally.

Bielizna rajdowa

Bielizna musi niejako oddzielać skórę zawodnika od kombinezonu. Dlatego też powinna być ultralekka i przede wszystkim powinna przepuszczać powietrze. Oczywistym jest, że podobnie jak i kombinezon, bielizna musi posiadać właściwości niepalne. Bielizna rajdowa odgrywa jedną z ważniejszych ról w ekwipunku każdego kierowcy rajdowego.

Bielizna składa się z elementów takich jak:

  • kominiarka,
  • koszulka,
  • skarpety,
  • kalesony.

Te elementy mają za zadanie uchronić kierowcę rajdowego w przypadku nieszczęśliwego wypadku. Dlatego też ważne by rzeczy były wykonane z materiałów niepalnych. Należy również zwrócić uwagę na rozmiar, który musi być odpowiednio dobrany, tak, by jazda była komfortowa i by nic nie przeszkadzało kierowcy podczas wykonywania różnych manewrów.


Komentowanie wyłączone.